tisdag 2 april 2013

Virkad mössa med en prinsess-applikation



Jag har virkat en till mössa utifrån grundmönstret. Till en liten tjej som snart fyller 2. På den har jag sytt fast en prinsessapplikation. Jag klippte ut en fyrkantig tygbit. På den limmade jag fast klänning av en tygbit och ett virkat ansikte. Krona, ansikte och händer broderade jag dit. Sedan virkade jag en kant i samma garn som mössan som jag sydde fast på applikationen, och sedan sydde jag fast hela paketet på mössan.

Detta är mitt bidrag till veckans syföreningsmöte hos Maja/husmorsskolan.

9 kommentarer:

  1. Vilken lycka att få en sån mössa när man är två år!

    SvaraRadera
  2. Jättefin! Vilken bra idé :)

    SvaraRadera
  3. Kul när man kan kombinera flera tekniker. Det har ju varit väldigt trendigt med broderade detaljer på kläder ett tag och det finns ju så mycket fint man kan göra.

    SvaraRadera
  4. Hur har du gjort den nedre kanten? :) Superfin!

    SvaraRadera
  5. Idag har jag länkat till dig. Tack!

    SvaraRadera