onsdag 16 november 2011

Virkad Gris Nyckelpiga Bi Groda Fisk Blomma och Uggla

Nöff, Bzzzz, BZZZZ, Kvack, Blubb, Blomma och Hohooo!

Jag har virkat djuren efter egna mönster, förutom fisken som är inspirerad av det här mönstret.. (men jag har förminskat den)



Jag är lite seg...när min son är nästan 6 månader får han sin första mobil till spjälsängen. Hans far har gjort själva upphängningsanordningen. Svetsat och fixat nere i garaget! Nu har lillen något roligt att titta på när han skall somna på kvällen iaf. Han brukar sova gott när han somnat men ibland är han extremt vaken på kvällen, så då kan han ligga och pilla på den.









(Jag tror att han kom fram...)





6 kommentarer:

  1. det här är nog min favorit! älskar de små djuren med de gigantiska ögonen:)

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Vad roligt att du kunda använda mitt knubbiga fiskmönster till din mobil, den var jättefin. God jul. K

    SvaraRadera
  3. Sååå fin! Vad duktig du är (K.A)

    SvaraRadera
  4. Superfint!! Det är precis nåt sånt här mönster jag är ute efter, till en fin mobil alternativ att hänga i barnvagnen... Säljer du dina fina mönster???

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, kul att du tycker om dem. Jag säljer inga mönster utan jag lägger ut dem gratis här på bloggen allt eftersom jag virkar något. När jag gjorde dessa virkade jag dock på fri hand. Fisken finns en länk till mönstret och ugglor har jag mönster till på min blogg. Men jag kan tänka mig att göra en liknande framöver och då skriva ned hur jag gjorde grisen/biet/nyckelpigan/grodan och lägga ut här. Kommer dock att dröja lite, jag håller på och gör 2 olika mönster till familjen barbapapa samt muminfamiljen och en liten klädkollektion som jag vill bli klar med först. Glad påsk!

      Radera
  5. Åhh vilka fina djur! Blev direkt kär i fisken och grisen. Måste då få fråga om det finns något mönster till grisen?
    Tack för en härlig och inspirerande blogg!
    Mvh Birgitta

    SvaraRadera