fredag 22 mars 2013

Virkad solhatt


 

Snart kommer vår/sommar och sol!
Jag har förberett genom att virka en solhatt till G.
(som ligger och sover, så den enögde björnen fick vara modell)
 
Jag har utgått från grundmönstret, men med vissa justeringar. När man slutar att öka och börjar att virka sidorna på mössan så har jag, istället för att virka st, virkat hst. För att få en lite stabilare sida. När jag var nöjd med höjden på hatten, började jag virka på brättet. Då virkade jag med fm för att få det ännu stabilare. Och ökade med 10 m per varv.
 
Virknål: 3
Garn: Tilda
 
Trevlig helg!

5 kommentarer:

  1. Härligt att du har tankarna på sol, själv funderar jag på allvar att försöka sticka klart en mössa som jag halvklar snarast :) Ha en bra helg Karin

    SvaraRadera
  2. Smart att ha ett bra grundmönster att utgå ifrån.Sen kan man variera hur man vill med färger form o mönster! Annika

    SvaraRadera
  3. å vad fin! Jag som just börjat fundera lite på om man skulle ha virkat en solhatt till sommaren så kommer detta inlägg som på beställning! :) härligt!

    SvaraRadera
  4. Jättefin!! Kan kanske vara något även för mina pojkar!

    SvaraRadera