måndag 10 september 2012

Inspiration

Virkad filt       Virkad kudde 
 
 kofta       mössa
 
     
Jag vill dela med mig av lite inspirationsbilder som jag har samlat på mig.
När jag kollar runt på nätet brukar jag spara en massa bilder på datorn. Ibland i en bildmapp och ibland under genvägen favoriter. Då och då händer det att jag har en bild, men inte adressen som bilden kommer från. Då gör man såhär: Gå in på google och klicka på "bilder". Då kommer ett sökfält upp som har en liten kamerasymbol. Kicka på den så kan du ladda upp bilden du har på datorn och googla den. Så kommer det upp sidor som innehåller den bilden. Smart!
Detta är kanske ingen nyhet för Dig men jag hade faktiskt ingen aning om att man kunde bild-googla! Man lär sig nya saker varje dag ;-)

OBS. Idag är sista dagen att anmäla sig till Pysselstafetten! Skynda dit och anmäl dig!

8 kommentarer:

  1. Bildgoogla?! Hade jag inte en aning om men åh så smart!! Jaså, ska fröken vara med i stafetten, skoj! Hade också tänkt det :)
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  2. Tack fäör mycker härlig inspiration.
    Jag gillar när det är starka färgglada garner.

    SvaraRadera
  3. Hade inte en susning om det! Bildgoogla kan jag, men inte på de viset =P

    SvaraRadera
  4. Btw - gillade den turkosa koftan =) Men nån sån har man ju knappast råd med, hantverk kostar....

    SvaraRadera
  5. Oj vad glad jag är att jag hittade din blogg idag!! Så himla mycket fint du har gjort!! /Louise

    SvaraRadera
  6. Hej, jag vet inte om du testat Pinterest, men jag tycker det är ett oslagbart sätt att spara inspirationsbilder och mönster på. Man gör liksom en egen "anslagstavla" och sparar bilder med länkar till hemsidorna de hör hemma på. Här är min virk-anslagstavla: http://pinterest.com/virkpanna/vill-virka/ Hoppas du gillar!

    Förresten... din blogg är helt underbar!

    Kram! Johanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Johanna! Nu har jag startat upp Pinterest. :-D

      Radera
  7. Tack för tipset! Jag har också sparat en massa bilder utan länkar som inspiration men hade ingen aning om att man kan bild-googla på det viset. Så bra!
    Tack även för alla fina mönster du delar med dej av.

    SvaraRadera