torsdag 20 december 2012

Bilder på julgranskalendern

 
 

 
 

Varje dag öppnar vi (jag)  ett paket med dagens datum på. G har förstått vad det hela går ut på nu och är halvt på väg bort till sitt rum redan innan jag har hunnit öppna upp det. Nästa jul kan han kanske öppna de små paketen själv, vem vet.

Vi brukar sitta vid bordet i vardagsrummet, där skålen med paketen står, när vi öppnar dem.  Det ser så gulligt ut när han tar innehållet ur paketet och snabbt springer iväg med sina korta ben genom hallen och in i sitt rum för att välja ut vilken knapp den skall hänga på. Ibland får han dit hänget själv, ibland får jag hjälpa till.

 

5 kommentarer:

  1. Åh, vad fint! Jag har alltid tänkt att när jag får barn ska jag göra paketkalender. Det här var en av dom smartaste idéerna jag sett. Så enkelt men ändå spännande, mycket bättre än små prylar om ändå inte används.

    SvaraRadera
  2. Hej! Hur har du satt upp granen?

    SvaraRadera
  3. Hej! Vad kul att du visar en bild på din gran, jättefin och en kul idé att få hänga upp istället för att plocka ner. Ha det bra Karin

    SvaraRadera
  4. Så fint, vilken tur för lillkillen att han har en så fin gran!

    SvaraRadera