måndag 24 december 2012

Lucka 24 - virkad snögubbe med stor näsa

 

24:e och sista luckan.

GOD JUL önskar jag er alla!

Mönster virkad snögubbe:

Virka 6 fm runt en magisk ring. Slut med en sm. (huvud)
Virka 6 lm och slut dem till en ring genom att virka en sm i nästkommande fm på huvudet.(grunden till kroppen)
Virka en fm runt lm-ringen och sedan 4 lm. Virka därefter dst runt ringen och avsluta med en sm. Klipp av en bit tråd och sy med den ihop hålet som blir mitt på kroppen med den.

Hatt:
Virka 6 lm.
v1: Virka fm, med start i andra lm från nålen (5)
v2: 1 lm, 1 sm. 3 fm (du hoppar över sista fm) (3)
v3-4 1lm, fm (3)
Fäst tråden,  Gör ett hänge högst upp på hatten och sy fast mössan på snögubben.

Näsa:
Virka 4 fm runt en magisk ring
v1-3: fm (4)
v4. hoppa över varannan fm och virka fm i de andra två (2).
Klipp av tråden, fäst den. Sy fast på snögubben.

Armar och ben gjorde jag genom att brodera dit franska knutar.



1 kommentar:

  1. En riktig God och trevlig Jul till dig också. Flugsvampen gillar jag verkligen och tack för länkningen av min gran. Snöiga hälsningar Karin

    SvaraRadera