onsdag 12 december 2012

Tips om en stickad (kommande virkad) glittertröja



 


Det var ett tag sedan det hände nu, att det är ren hysteri runt något plagg/märke på mitt jobb. Senast var det Odd Molly. Folk var som galna. Många kunde sortimentet utantill och visste vad varenda plagg hade för artikelnummer.

Den här gången gäller det en specifik stickad tröja. Kamille heter den och kommer från det danska märket Samsoe Samsoe. En kollega till mig hade den på sig på jobbet under en dag, och då sålde de slut den (i båda färgerna) i butiken där den såldes. Det var helt otroligt faktiskt, jag kunde inte heller ta ögonen från henne. Varje gång hon rörde på sig så sprakade det om henne.

Från håll ser den inte glittrig ut utan man ser bara hur det liksom gnistrar till. Det är svårt att fånga det på bild men tänk er stjärnor som blinkar på himlen. :-D

Nu har jag gett mig tusan på att virka en sådan och jag har hittat garnet jag skall virka den i: paljettgarn (klicka på länken). Jag har även hittat ett virkmönster som jag hoppas skall passa: Virkmönster till glittertröja.

Första och sista bilden är mina egna, den mittersta är lånad från samsoe samsoes hemsida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar