torsdag 24 maj 2012

Alicemössan

Jag satt just ute på altanen och åt lunch med min lilla pojk och bläddrade i den lokala tidningen. Det var ett repotage om en mamma i min ålder som har en dotter, en liten Alice, som för ett halvår sen drabbades av cancer. Mamman, Sara, har gjort en mösskollektion och har genom den dragit in en massa pengar till barncancerfonden. Jag beundrar henne för det!

På "Alicemössan" sitter rosetten som Alice och andra cancersjuka barn som tappar håret inte längre kan bära. "Det borde vara alla barns rättighet att kunna ha en fin rosett i sitt hår- åtminstone på sin mössa"

Framöver skall det även finnas mössor till killar!



6 kommentarer:

  1. Aj, det gör ont i mammahjärtat! Jag tänker köpa två mössor när de finns igen... Kram!

    SvaraRadera
  2. Tack snälla du, du har ett hjärta av guld! Väldigt fina grejer du virkar förresten, duktig!!
    MVH Sara

    SvaraRadera
  3. Killar kanske också vill ha rosett i håret....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jepperligen, men för dem finns ju redan en mössa att köpa. De som inte vill det däremot kommer att kunna välja ett annat alternatin. Superbra!

      Radera
  4. Tummen ner för "anonyms" kommentar i detta sammanhand. Osmakligt. Tummen upp för Sara och mest virkat som belyser Saras projekt. All positiv energi till Sara och hennes nära och kära!

    SvaraRadera