måndag 7 maj 2012

Virka virka virka..

...och virka virka virka.

Förra våren fick jag virkbränna.

Inte raggarbränna. Raggarbränna är att vara solbränd på vänsterarmen som sticker ut genom bilfönstret. Jag var brun på båda armarna. Överarmar och underarmar. Men mitt på, kring armvecket var jag kritvit ca 1 dm under och ovanför. Händerna var superbruna! Ja, sätt er i virkställning så förstår ni precis! Lille G kom ju i maj så hela april och halva maj satt jag ute och virkade så fort vädret tillät. Då var det verkligen virka virka virka...

Om jag hade velat hade jag säkert hunnit med att virka något större virkprojekt. Som detta?:


Bilderna kommer från http://klyker.com

Men jag gillar enkel virkning. Det behöver inte alltid vara så kompicerat, man kan ha fina garner och roliga färger istället. Och så gillar jag gratis virkmönster. Kolla in mina virkmönster förresten. De är väldigt gratis. Är det något där du inte förstår är det bara att maila mig. Så virka virka virka på!


2 kommentarer:

  1. Haha det där var de värsta....men häftigt. Det finns folk till allt som tur är ibland =D Vilket jobb o virka till en bil. Är nog jobbigt med en del dukar ju. Trodde jag lagt till mig som följare på din blogg men såg inte till mig, så nu har jag rättat till de ;*)
    Ha en fin kväll

    SvaraRadera
  2. Haha, vilka sköna foton! Tålamod till ett sånt projekt tror jag aldrig att jag kommer få :-D
    Åh, hoppas ni hittar lilla missen, inte kul när dom springer bort.

    SvaraRadera