fredag 30 november 2012

De tre färgkombinationerna

 
 
 



Med dessa bilder vill jag åter igen säga tack till alla inblandade.

Det har inkommit en hel del frågor om mönster till de olika plaggen. Vill ni som har varit med och virkat/stickat skriva vilket mönster ni har använt eller om det är på fri hand, så är vi många som blir glada. Ni kan skriva det som en kommentar till det här inlägget.

Jag har virkat den turkosa tröjan med en stjärna på, och kan avslöja att ett grundmönster till virkade bebis/barntröjor kommer publiceras framöver. Men innan dess är det lite annat på gång här på bloggen ;-)

Som jag skrev tidigare så har jag bett om att få bilder, om möjligt, på bebisarna när de har fått sina paket. Så vi håller tummarna!

I morgon är det en ny månad, närmare bestämt december. Då kör jag igång med en julkalender här på bloggen. Ett virkmönster varje dag med ett speciellt tema. Mer får du veta i morgon då första luckan presenteras.

Ha nu en underbar kväll!


 

11 kommentarer:

  1. Låter kul och spännande med julkalender.

    SvaraRadera
  2. Jag virkade stjärnfilten. Mönster till den hittade jag på you tube. Kan varmt rekommendera att virka en stjärnfilt, den var väldigt kul att göra. Det går åt en hel del garn då uddarna på stjärnan blir två maskor större/ sida varje varv. Till babyfilten jag gjorde gick det åt fem nystan. Två av vardera vitt och mörkare turkos och ett nystan av den ljusare turkosa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad sökte du på? Jag såg på din blogg för några dagar sedan att du hittat mönstret på youtube men jag kunde inte finna det!

      Radera
    2. Jag gjorde den blommiga filten. Googlade "virkad fyrkantig afrikansk blomma", första träffen är bloggen MoasLovelyThings och där finns mönstret! Egentligen byter man färg oftare men då hade jag inte hunnit färdigt så bara blommorna som fick egna färger :)

      Radera
  3. Ser verkligen fram emot kalendern. Inspiration kan man aldrig få nog av!

    SvaraRadera
  4. En julkalender vilken idé du kommer med. Du verkligen en bloggare att se upp till!
    ha en bra adventshelg!

    SvaraRadera
  5. Så härligt! Längtar efter 1:a luckan!

    SvaraRadera
  6. Jag virkade den vågformiga filten i färgkombination 1. Använde ett mönster som egentligen var till gästhanddukar/tvättlappar som någon på virkkaféet delat med sig av! Går ju att göra i vilken storlek man vill ha.

    SvaraRadera
  7. Åh, skulle såklart angett sökord till stjärnfilten. Crochet blanket Star. Sök på youtube. Det finns en video som visar precis hur man gör samtidigt som han berättar. Pratar på engelska, men det är lätt att hänga med i och med videon.

    SvaraRadera