lördag 3 mars 2012

Auktion till välgörande ändamål - kom med förslag!

Ormen är drygt åtta meter lång. C:s mamma sydde den till C när han var liten. Vid flera tillfällen tyckte hon att den uppnått lagom längd. Det tyckte inte C: "längre, längre, längre!". Men när den mätte mer än åtta meter fick han nöja sig :-)


Nu har G fått ärva den. Av alla saker som vi har köpt, fått, gjort eller lånat så är det nog faktiskt ormen som har kommit allra mest till användning. Som "staket". Som stöd när han har börjat sitta, krypa, gå. Som en hinderbana. Framöver blir det en låååång leksak att släpa runt på, och ihoprullad funkar den som en fotölj att slappa i.

Jag vill ju inte vara sämre. :-D Så jag ska sy en likadan. I andra färger. Har samlat ihop gamla gardiner, förkläden, kläder osv som just har passerat tvättmaskinen och hänger på tork för att klippas till, eller användas som stoppning.
Ögonen kommer att bli virkade. ;-)

När ormen är klar (siktar på under april) kommer den att läggas ut på auktion här på bloggen. Till välgörande ändamål. Jag har inte bestämt vilken organisation än, men det får gärna ha med barn att göra. Så kom med förslag på vad du tycker att pengarna skall gå till!

14 kommentarer:

  1. Va spännande ;-) jag tror att många kommer lägga ett bud!!

    SvaraRadera
  2. Vilken smart idé! BRIS kanske?

    SvaraRadera
  3. World of Friends, barnhemmet i Ghana! (90-nummer)

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig orm! OCh vilken fin idé att göra en för välgörande ändamål. Jag har inte så bra koll på organisationer så är inte till så mkt hjälp där :-S

    SvaraRadera
  5. en helt fantastisk orm och även en riktigt bra ide med aktion, kommer nog att lägga ett bud själv:)

    SvaraRadera
  6. Barncancerfonden kanske? Cool ooooorm

    SvaraRadera
  7. Vilken gosig goaorm!!

    SvaraRadera
  8. Vilken underbar idé! Och vilken otroligt fin orm det är, förstår att den blivit populär..

    Tänkte passa på att fråga en sak. Vad stoppar du den med och hur gör du för att stoppningen ska stanna kvar och inte krulla ihop sig stora klumpar??

    Har tidigare försökt sy, och virka ormar, men jag lyckas inte få till stoppningen.

    Kram!

    SvaraRadera
  9. Hej Carola. Den är stoppad med sönderklipta gamla skummadrasser :-)

    SvaraRadera
  10. Jag har nu bestämt mig att det blir barncanserfonden pengarna går till. Håll ögonen öppna, snart börjar auktionen! :-D

    SvaraRadera
  11. Vilken sann hjältinna du är! Jag är full av beundran.
    Tack för att jag fick besöka din blogg!
    :)

    SvaraRadera