fredag 23 mars 2012

Virkad mynthållare på nyckelring.

När jag var i London och hälsade på min bror för flera år sedan såg jag några liknande virkade nyckelringar i en affär. Sedan dess har jag haft en bild i huvudet av dem. Jag tänker mig G när han blivit lite äldre, att han har sin cykelnyckel på den och en liten slant i börsen. Sedan cyklar han och hans kompisar och köper godis i kiosken, eller kanske en glass när de är på stranden? Ja...det var iaf så jag fantiserade när jag gjorde dessa.

Kände förresten att jag gick i barndom när jag skulle köpa knapparna. Jag hade med mig en hudralapp och undrade: Hur många knappar får jag för detta? Sen stod jag och valde och pekade. Gick glad därifrån med en prickig papperspåse fylld med söta knappar :-D

Vilken är din favorit?


Knapparna kommer från Tummelisa
Garnerna från Svarta Fåret

10 kommentarer:

  1. Vad gulliga små söta nyckelringar. Knapparna påminner om "knapp godis."

    SvaraRadera
  2. Hej! Vilka roliga små nyckelringar och dessutom jättesöta. Min favorit var den röda med den rosa hjärtknappen. Hej från Karin.

    SvaraRadera
  3. Perfekt restgarns projekt och knappra tja vad ska jag säga, har man haft garnaffär så har man inga problem med att plocka fram restknappar ur gömmorna.

    SvaraRadera
  4. Absolutely adorable and so quick to make. Great idea! Have a fabulous day. Tammy

    SvaraRadera
  5. Kul idé och vilken herrans massa olika du gjort! Grön med rosa knapp min favorit.

    SvaraRadera
  6. Vilken rolig idé! Och vilken herrans massa olika du gjort. Grön med rosa knapp är min favorit!

    SvaraRadera
  7. Har du något mönster på dessa? De var ju helt underbara!! /Carolina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag virkade mest på fri hand, så alla är lite olika stora. Men jag lade först upp 10 luftmaskor.SEdan virkade jag en fm ivarje lm, och virkade tillbaks på andra sidan. I första och sista lm virkade jag TVÅ fm. Slöt med en sm. Andra varvet virkade jag bara i yttre maskbågen. Sen virkade jag runt runt runt tills den blev så hög som jag ville ha den. Då vände jag håll och virkade fram och tillbaks på bara ena sidan (locket) Och då minskade jag genom att virka tillsammans de två färsa maskorna varje varv. Näst sista varvet hoppade jag över två maskor och virkade två luftmaskor istället, som blir hålet som knappen skall igenom sen. Och på sista varvet virkade jag två fn runt dessa lm. Nyckelringen trädda jag bara igenom två maskor :-)

      Radera
  8. Kul ide som jag nästan tror att jag måste låna! // Sandra

    SvaraRadera
  9. Jätterolig idé som jag också vill låna till 22 lärarfack med nyckel på jobbet : )

    SvaraRadera