måndag 12 mars 2012

Virknålar och kommande tävling.

Under våren skall  jag ha virkstuga här hemma. Alla är välkomna men det kommer nog mest vara föräldrarlediga mammor som kommer tror jag :-) Men vi får se. Kanske dyker någon pappa upp med?
Jag har köpt ett jättefint virknålställ på tradera som jag skall använda då. Om jag inte hade hittat det fyndet så hade jag köpt de underbara blommiga på bilden till höger!



När jag själv virkar anväder jag mig främst av två sorter. Bambuvirknålar som kommer från Svarta Fåret och virknålar med platt skaft som kommer från Clover. De sistnämnda använder jag när jag virkar med riktigt tunn virknål.

Jag vill även passa på att säga att snart har min blogg haft 10 000 besökare! Det måste firas. Mer än hälften av besöken har varit under den senaste månaden. Jättekul! Jag kommer att ha en tävling när besöksmätaren har passerat 10 000 för att tacka er som läser och kommenterar på min blogg! Finfina priser utlovas!


4 kommentarer:

  1. Låter mycket trevligt tycker jag :)

    SvaraRadera
  2. oooo, fina priser:)

    SvaraRadera
  3. Vilket fynd du gjort, tänk om en annan hade sprungit på sådana i bland. Clover är klart den bästa virknålen för mig, slipper få ont i händerna med de skaften.

    Ha en bra helg

    SvaraRadera
  4. Har letat jätte länge efter såna där gummiduttar du har på virknålarna..med blommor:) var har du köpt dom?:)

    SvaraRadera