måndag 5 mars 2012

Mönster till virkade ugglor, barnvagnsmobil.

I ett tidigare inlägg visade jag bilder på en barnvagnsmobil med virkade ugglor som jag har gjort till G. Här kommer mönstret. Det kommer att komma fler virkade varianter av ugglor. Jag gillar ugglor.

Vi bor uppe på ett berg, så vissa trädkronor är i samma höjd som huset. Bland annat kronan på trädet som står precis utanför fönstret vid tv-soffan. En mörk kväll när C satt och slappade framför tv:n fick han en känsla av att han var iaktagen. När han tittade ut genom fönstret så satt det en uggla på en gren två meter bort och fånstirrade rätt in på honom. Eller kanske på sin egen spegelbild men det C såg var iaf två stora trattögon :-)

Mönstret hittar du här. (Mellan första och andra sidan på mönstret är det en tom sida, som jag inte får bort, så du måste skrolla nedåt för att komma till sida tre och fyra)

Kropp och vingar på mina ugglor är från ett ugglemönster som finns hos kungen o majkis, en jättefin blogg ni bör kolla in!

Passande garn hittar du här.



1 kommentar:

  1. Vad fint!!! Vilka fina saker du gör! Härlig blog, den här kommer jag följa! :)

    SvaraRadera